سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسکیما در سئو

 

اسکیما وب سایت در سال 2011 توسط گوگل به عنوان وسیله ای برای کمک به موتورهای جستجو برای نمایش دقیق تر نتایج مرتبط به کاربران معرفی شد. برخلاف ما انسان ها که می توانیم زمینه جستجوی خود را درک کنیم، موتورهای جستجو نمی توانند این کار را انجام دهند. آنها فقط می توانند نتایج را از داده های ساختاری که در سایت شما می خوانند نمایش دهند.

انواع اسکیما

یک مثال می‌تواند این باشد: شما و دوستانتان می‌خواهید به شکار گوزن قرمز در آلبرتا بروید، بنابراین آن را به اوله گوگ می‌زنید، اما فقط می‌توانید نتایج شهر را از گوزن قرمز دریافت کنید! گوگل فکر می کند این همان چیزی است که شما می خواستید، زیرا هیچ زمینه ای نداشت که شما اطلاعاتی در مورد حیوان می خواهید، نه شهر!

طبق گزارش رز بلاگ اسکیما‌های وب‌سایت اساساً کلمات یا برچسب‌هایی در «واژگان مشترک» هستند که می‌توانند توسط شرکت بازاریابی آنلاین شما (مانند ما!) برای صحبت با موتورهای جستجو مانند Google   و Bing برای ارائه جستجوهای دقیق استفاده شوند. وب‌سایت Schema.org فهرستی از این «واژگان کد مشترک» را ارائه می‌کند که در قالبی آسان به نام Microdata هستند. سپس اینها به دسته های مختلف با زیرمجموعه های مربوط به خود جدا می شوند.

به عنوان مثال، یک طرح سازمانی وجود دارد که می‌تواند به طرح باریک‌تر Local Business که می‌تواند به یک طرح فروشگاه منتقل شود، قیف شود.

اسکیما در سئو چیست

هر یک از این «دسته‌ها» برچسب‌ها/کد مخصوص به خود را دارند که مختص آن‌ها است، که شامل تمام برچسب‌ها در یک سطح بالاتر از آن‌ها و غیره است.

نتیجه نهایی؟ نتیجه وب سایت شما بر روی SERPS ظاهر می شود و شانس خود را برای انتخاب صفحه وب شما نسبت به رقیب توسط کاربر افزایش می دهید - که هدف نهایی همه این کارها است!

به خاطر داشته باشید که این نمونه های اسکیما فقط یک قطره در سطل هستند. سوراخ خرگوش با این کار عمیق می شود و اگر واقعاً می خواهید وارد آن شوید می تواند در ابتدا دلهره آور باشد. بازدهی کاملاً ارزشش را دارد - در برخی موارد، ممکن است حتی برای اینکه از رقابت پیشی نگیرید، بلکه برای ماندن در رقابت به آن نیاز داشته باشید!

امیدواریم این نمای کلی از اسکیما وب سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به شما یک ایده کلی در مورد اینکه چقدر استفاده از این اسکیما ها در تلاش های بازاریابی آنلاین شما مفید است به شما داده است. برخی از نکات فنی وجود دارد که من عمداً به منظور ساده کردن اطلاعات آنها را کنار گذاشته‌ام